یک ” طراحی لندینگ پیج “درخشان می تواند هم رویایی برای بازاریابان باشد و امید بسیاری برای آنها ایجاد نماید. از سوی دیگر یک طراحی لندینگ پیج ضعیف می تواند محلی آزار دهنده محسوب شود و تمام و کمال برنامه ریزی های شما را بر هم بزند.

در واقع باید بگوییم هدف از صفحه فرود این است که یک بازدید کننده بتواند به آن وارد شده و در نهایت به یک کاربر ماندگار و وفادار تبدیل شود.

باید بدانید این کار اصلا کار ساده ای نیست و روانشناسی که در پشت چنین صفحاتی پنهان می شود، می تواند اغلب اسرار آمیز به نظر برسد اما در نهایت به یک خلاقیت عجیب و غریب منجر می شود. در واقع متخصصان و افرادی که دارای لندینگ پیج های قوی هستند، برای طراحی لندینگ پیج یا همان صفحه فرود خود پیش از هر اقدامی به سوالاتی این چنینی پاسخ می دهند:

  • اگر از رنگ قرمز استفاده کنیم به مخاطب انرژی مثبت می دهیم یا سبب استرس آنها می شویم؟
  • آیا پاپ آپ بازدیدکننده را تحریک می کند؟
  • مشتری واقعاً از من چه می خواهد؟
  • صفحه کامل فرود به چه شکلی باید طراحی شود؟

متأسفانه هیچ استاندارد یا الگوی مشخصی برای صفحه فرود مناسب وجود ندارد که هر بار از آن استفاده کنید اما اگر باور دارید برند شما بی نظیر است، محصولات شما بی نظیر هستند، شما بی نظیر هستید، پس در واقع معتقدید بازدید کنندگان شما بی نظیر خواهند بود؛ بنابراین لندینگ پیج شما نیز باید بی نظیر باشد. همچنین ممکن است در هنگام تلاش برای تبدیل چندین نوع مخاطب مختلف، چندین صفحه فرود منحصر به فرد را ایجاد کنید.

 

آن دسته از بازدیدکنندگان که از طریق Google به لندینگ پیج شما می آیند بسیار متفاوت از مشتریانی هستند که از طریق Twitter یا Facebook یا LinkedIn به آنجا وارد می شوند. «اگر میخواهید بازار خود از توییتر را افزایش دهید ما مطلبی به عنوان آشنایی با توییتر و تاثیر جذب آن بر مشتری در سایت به انتشار رساندیم که می توانید آن را مطالعه کنید.» به همین دلیل هیچ نوع لندینگ پیج منحصر به فردی وجود ندارد که به خوبی برای همه بازدید کنندگان کار کند. شما مطمئناً باید صفحات فرود را تهیه کنید که متناسب با هر یک از کمپین های جداگانه شما باشد و در واقع هرکدام از رسانه های اجتماعی ، تبلیغات الکترونیکی ، Google  شما تبلیغات یا موارد اینچنینی را مد نظر قرار دهد.

بیایید نگاهی به برخی از عناصر قوی ترین لندینگ پیج های موجود بیاندازیم تا بتوانید زمانی که می خواهید برای ایجاد لندینگ پیج اقدام کنید، به دانش کافی مجهز شوید.

  • تیتر

شما باید در ابتدا از جایی که بینندگان شما شروع می کنند، آغاز نمایید. این امر البته با تیتر شما به چشم می آید. با استفاده از آن، باید میزان علاقه، توجه و مهمتر از همه درک محصولات و خدمات خود را از دید کاربر متوجه شوید. با توجه به نکته اخیر، اگر بتوانید تصویری را به کار بگیرید که بیانگر مزایای خدمات و محصولات شما باشد، می تواند تاثیر بسیاری بر کاربرتان بگذارد.

مهمترین نکته این است که شما باید پیش از هر چیز توجه خود را به این سمت ببرید که پیامتان مختصر باشد و توجه بسیاری به سمت شما جلب نماید. در واقع نباید این تیتر بیش از ده کلمه باشد، بهتر است شما در 6 کلمه پیام خود را اعلام کنید.

استفاده از رنگ در اینجا بسیار مهم است. حروف سفید که کاملاً واضح نشان داده می شود، جلوه دوستی و سهولت استفاده را می بخشد. در حقیقت، همه چیز باید بسیار خوب طراحی شده باشد و جذاب، جلب توجه ، سادگی، آموزنده بودن را به نمایش بگذارید. بهتر از مقاله انتخاب رنگ در طراحی سایت را مطالعه کنید تا در مورد رنگ ها اطلاعات کافی بدست بیارید.

  • زیر عنوان

اکنون که توجه کاربران را با یک تیتر اصلی جلب کرده اید، زمان آن رسیده است که یک عنوان فرعی به همان اندازه درجه یک برای ساختن علاقه آن کاربر ایجاد کنید و توجه آنها را به سمت آنچه در اختیار دارید، جلب نمایید.

در واقع، عنصر اصلی عنوان فرعی که باید مورد توجه شما باشد، در توانایی اقناع کردن آن است. عنوان فرعی در واقع کاملاً شبیه به عنوان است – این هم باید جالب باشد و در نهایت درک بیشتری از محصول یا خدمات شما منتقل کند – اما در اینجا فضای کمی اضافی بوده و شما چند کلمه دیگر در اختیار دارید که می توانید با کمک آن، مفاهیم بیشتری را منتقل کنید. در واقع ، زیرتیتر شما باید کمی جزئیات بیشتری راجع به شما و برند شما ارائه دهد.

 

اگر به عکس MailChimp در بالا نگاهی بیندازیم، می توانیم ببینیم که تنها با 28 کلمه، عملکردهای اصلی سرویس به طور واضح و مختصر در زیر عنوان خلاصه می شوند. طراح آن را به طور خلاصه پیش برده است، خواندن بیش از 5 ثانیه طول نمی کشد و تمام اطلاعات برجسته در آن وجود دارد.

  • تصاویر

صفحات فرود عالی، تصاویری عالی دارند. این نکته بسیار ساده است و همانطور که در بالا گفته شد، تصویری که انتخاب می کنید باید به تقویت پیام کلی کمپین شما کمک کند. تصاویر به شما یاری می رسانند تا دقیقاً آنچه را می خواهید، نشان داده شود.

اگر محصول فیزیکی را در لندینگ پیج خود می فروشید، قطعاً منطقی است که تصویری از این محصول درج شود. همچنین اگر خدماتی وجود دارد که شما سعی در فروش آن دارید، تصویری که ایجاد یا انتخاب می کنید باید بسیار مرتبط باشد.

نکته مهم این است که شما باید استفاده از تصاویر تکرار را کنار بگذارید زیرا اگر کاربر آن را جای دیگری ببیند، این تصویر به ذهنش می رسد که برند شما آنچنان هم معتبر نیست. همچنین، تصویر یا تصاویر شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

 

در اینجا Basecamp ، از یک تصویر دوستانه استفاده می کند که نه تنها رنگ و جذابیتی را به لندینگ پیج اضافه می کند، بلکه کاربر را نیز به آرامی به سمت فرم مشتری راهنمایی می کند.

 

در اینجا ، Netflix از تصویر خانواده ای که از خدمات ارائه شده توسط شرکت بهره می برد، استفاده می کند. در خارج از پنجره می توانیم یک دوچرخه ، اسکیت بازی و فوتبال را ببینیم، در واقع آن بیرون همه چیزها نشانی از فعالیت جسمانی دارد اما اکنون زمان خانواده است که همه در کنار تلویزیون عالی خود قرار گرفته اند. این پیام کاملاً قانع کننده ای است که ارزش های بسیاری را به سرویس تبلیغ شده اضافه می کند.

  • ارزش گذاری

عنوان، زیر عنوان و تصویر صفحه فرود شما نیز باید برای ارتباط یک چیز بسیار مهم با مشتری بالقوه – ارزش واقعی ثبت نام در سرویس یا در واقع خرید محصول – تهیه شده باشند.

 

در اینجا ، Register.com از لیست بولت های گلوله استفاده می کند تا میزان خدماتی را که سرویس آنها ارائه می دهد، نشان دهد. همچنان که به پایین صفحه می پردازید، کاربر با اطلاعات بیشتر و بیشتری درباره آنچه پس از ثبت نام قرار است دریافت کند، آشنا می شود.

 

جیکو از تیتر خود برای فشار آوردن گزاره ارزش استفاده می کند و سپس از تصویر مقداری پول برای تقویت آن پیام بهره می گیرد.

  • فراخوان عمل (CTA)

CTA مهمترین عنصر است. ویژگی های اساسی CTA چیست؟

اولا ، باید یک دکمه باشد. کاربران اینترنت آموخته اند که انتظار دارند CTA یک دکمه باشد، بنابراین تلاش و زیرک بودن و استفاده از هر چیز دیگری به سادگی باعث سردرگمی خواهد شد. کاربران می دانند چه دکمه ای کار را پیش می برد بنابراین آن را از دست ندهید.

ثانیا، باید بزرگ باشد. شاید بگوییم هرچه بزرگتر باشد، جایی برای عنوان، زیر عنوان و تصویر شما باقی نمی گذارد اما ساختن آن به اندازه کافی بزرگ که کاربران بتوانند بدون هیچ مشکلی نشانگر (یا در واقع انگشت خود) را روی آن بچرخاند، بسیار ضروری است.

 

نکته قابل توجه این است که دکمه CTA شما باید کاملا نمایان باشد و کاربر را به صفحه ای دیگر منتقل کند، بنابراین یک رنگ متضاد را انتخاب کنید که این کار را انجام دهد، البته این باید با طرح رنگ لندینگ پیج شما به طور کلی مطابقت داشته داشته و به هیچ وجه نباید ظریف باشد.

  • پشتیبانی آنلاین

یکی از قوی ترین ابزارهای تبدیل که می توانید برای فروشگاه آنلاین خود مورد استفاده قرار دهید، نرم افزار Live Chat است که به شما امکان می دهد با بازدید کنندگان آنلاین خود گپ بزنید. این را بدانید حتی اگر بهترین صفحه فرود را هم داشته باشید، همیشه سؤالاتی بدون جواب برای بازدید کننده وجود خواهد داشت و اینجا است که گپ آنلاین وارد عمل می شود. بازدید کنندگان می توانند با کلیک بر روی گزینه مربوطه از پشتیبانی در زمان مورد نیاز خود استفاده کنند. همچنین چت آنلاین با کاربر این امکان را برای شما فراهم می آورد که با کاربر خود ارتباط بر قرار کرده و برای ماندگاری او در صفحه خود برنامه بریزید.

 

نتیجه گیری

 

صفحه فرود شما جایی است که می توانید اعتبار بسیاری برای سایت خود ایجاد نماید، بنابراین ضروری است که برای ساخت آن با احتیاط زیاد عمل کرده و وقت بگذارید و تمامی نکات فوق را در آن درج کنید. همچنین توصیه می شود برخی از آزمایشات A / B را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که لندینگ پیج شما بهینه شده است. پیشنهاد می کنیم هنگام طراحی صفحه فرود، تمام تلاش خود را به کار ببندید و به شکلی عمل کنید که تماما از آن لذت ببرید.

منبع: طراحی لندیگ پیج


آموزش ثبت شرکت و ثبت برند با معرفی منابع مختلف لندینگ ,یک ,پیج ,صفحه ,استفاده ,فرود ,لندینگ پیج ,است که ,در واقع ,را به ,صفحه فرودمنبع

ثبت برند و ثبت علامت اختصاری برای شرکت شما

ثبت شرکت و اموزش انجام آن

تغییرات شرکت

ثبت طرح صنعتی

اخذ کارت بازرگانی

پلمپ دفاتر مالیاتی

اخذ کد اقتصادی

مشخصات

آخرین جستجو ها

بهترین سایت طراحی سایت خرید بهترین صندوق فروشگاهی هر چی بخوای هست من ونوشته هایم وبلاگ پژمان حاتمی طراحی اپلیکیشن قصه دانلود اینجا همه چی هست